Friday, June 19, 2015

Spital Zollikerberg ♡











För 2 veckor sedan var vi i full gång med värkar och trodde att vi snart skulle få träffa vår Noah, ack va fel vi hade vi/jag var tungen att härda ut ytterligare ett dygn innan vi fick träffa vårt hjärta. Trots en tuff och lång födsel så kände jag mig otroligt trygg och omhändetagen på Spital Zollikerberg. Ett fantastiskt ställe med underbar personal och otrolig mat. 4 dagar stannade jag på mitt rum som ni ser ovan och bäst av allt var knappen ovanför sängen som jag använde flitigt för att kunna ställa 1000 frågor och då och då för att beställa en iste.
 
 Stort tack till alla inblandade på Spital Zollikerberg.

_

Almost 2 weeks ago we thought that we would meet our Noah any minute, we were so wrong! It would take me another 24h until we could meet the love of our lives. Despite a tough and long birth I could not be happier about Spital Zollikeberg. 4 days after birth I spent in the room above, amazing staff and food and best of all the button above bed that I was using as often as possible to ask a million questions and now and then to order me an ice tea.

Big thank you to Spital Zollikerberg.




2 comments:

  1. Hej Evelina,
    jag läste just din blogg och såg att du fött på Zollikerberg! Jag har fött 2ggr där och tyckte det var fantastiskt! Nu bor och är vi skrivna i Sverige och skall föda vårt 3:e barn. Jag undersöker om det finns möjlighet att föda i Schweiz igen. Har du undersökt om man kan planera förlossning i utlandet? Tacksam för varje hint om man kan planera förlossning i Schweiz. Jätte bra blogg BTW! Hälsningar Katarina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Katarina!

      Grattis! Har tyvärr ingen koll då vi bor här. Håller tummarna :-)

      Delete